fredag 13 februari 2009

Älska, hata??

Hur mkt kan man älska någon? Och hur mklt kan man hata ngn? Och hur vet man att man älskar den personen? Elr hatar den personen? (Nu snackar vi kompisvis!)
För mig är bådå orden väldigt stora, och det är nt många ggr jag har använt dom och menat det. Hata för mig är att... hmm jag vet nt riktigt, men bilden jag får av att hata det är typ att personen har gjort ngt som verkligen nt går att förlåta. Elr? Tex om personen ena dan säger:Jag älskar dig det glömmer aldrig dig och dagen därpå pratar skit om en, då kan man väl hata?

Och älska då, vad menas med det? Jag vet i alla fall att jag bara har använt det typ en gång och menat det!<3 Om ni vet vad hata och älska innebär, kommentera för då blir jag så glad:p//Mln

2 kommentarer:

Anonym sa...

Have no idea...

Men man ska ju undvika att hata folk..
Ge dom en andra chans... om dom sumpar den, så skit dom. Men du behöver inte hata. Tycka illa om. Men hata ... det är nog inte så bra... Det tar nog mkt på en att hata...

Älska...
Använd inte ordet i onödan!
Säg det när du verkligen menar DET och inget annat. inte "jag tycker om dig väääääldigt mkt" utan "jag älskar dig" och kommer typ att dö om du försvinner...
Säg det bara om det är just DET du menar som sagt.
Det är sällan man älskar ÄLSKAR nån. Tänk på det.

Vet inge mer... tror jag. ialf inte just nu...

man ska inte slösa bort hjärtan heller.. men det är nog redan kört :P
<3 :P

Anonym sa...

Det där med älska, jag använder det sällan! och hata använder jag lite väl ofta...